جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

۰۲۱-۶۶۳۱۹۰۷۶

کانال کولر آبی | ۰ تا ۱۰۰ کانال سازی و کانال کشی کولر

کانال کولر آبی

کانال کولر یکی از اجزای مهم اصلی در سیستم سرمایشی محسوب می شود. کانال کولر آبی بیشتر در مناطق خشک و گرمسیری که دارای رطوبت نیستن کاربرد و بیشترین نصب و اجرا نسبت به دستگاههای سرمایشی مانند چیلر و اسپلیت را دارد .

مهمترین دلیل استفاده از کولر آبی در سیستم سرمایشی در ساختمانها را می توان به هزینه انرژی کمتر اشاره کرد همچنین هزینه نگهداری کمتری نسبت به دستگاه های سرمایشی دیگر مانند چیلر دارد .

اگر قصد ساخت کانال و کانال کشی کولر آبی را دارید می توانید جهت مشاوره و برآورد حدودی قیمت کانال کولر آبی با ما تماس گرفته و کارشناسان سرین سازه آماده پاسخگویی به تمام سوالاتتان هستند.

کانال کولر آبی بسته به جنس ورق و اندازه ، انواع مختلفی دارد که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد تا اطلاعات بیشتری درباره کانال کولر آبی کسب نمایید.

اهمیت کانال کشی کولر در ساختمان ؟

 کانال کشی کولر از مهم ترین قسمت های  یک ساختمان محسوب می شود و این قسمت از ساختمان به قدری اهمیت دارد که در صورت کانال کشی غیر اصولی در مواقعی مجبور خواهید شد که تمامی قسمت های که ساخته شده را تخریب و از نوع بسازید .

مشکلاتی که به وجود خواهد آمد

  • بازدهی پایین کولر
  • هزینه های مصرف انرژی بالا خواهد رفت

همین دو گزینه دو دلیل مهم برای تخریب کانال کولر آب خواهد بود . کارفرمایان باید از متخصصین این حوزه برای اجرای کانال کشی کولر آبی به نحو اصولی و استاندارد استفاده نمایند .

 

کانال چیلر

 

 

۳ ویژگی کانال کولر آبی چیست؟

  • ابعاد و اندازه کانال

  • جنس ورق

  • طراحی مسیر کانال

این سه ویژگی از مهمترین ویژگی کولر آبی است که باید در اصول اولیه کانال سازی و کانال کشی کولر آبی در نظر گرفت. فلاشینگ ساز طراحی و ساخت و نصب فلاشینگ نما در تهران و شهرستانها

اندازه و ابعاد کانال کولر آبی کانال ها از ویژگی های مهمی است که بسته به فضای مورد نیاز، در ابعاد و اندازه های متفاوتی ساخته می شوند. به طور مثال برای سیستم تهویه رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها ، سوله های صنعتی ، آزمایشگاه ها و …. از کانال هایی با ابعاد بزرگ بهره می برند. تا میزان هوادهی بالا رود و به تبع محیط در بهترین شکل ممکن مطبوع شود.

کانال کولر آبی با ورق  از نظر ظاهری در دونوع تولید میشود:

  •  گرد

  • چهار گوش

در کانال های گرد کارایی نسبت به کانال چهارگوش بیشتر است. ولی به دلیل هزینه پایین تر در ساخت کانال چهار گوش کارفرمایان بیشتر تمایل به ساخت کانال با ظاهر چهار گوش را دارند با توجه به هزینه های انرژی و بالا رفتن قیمت انرژی  قطعا در سال های آینده شاهد جایگزین شدن مدل گرد با چهارگوش خواهیم شد.

علاوه بر میزان مصرف پایین انرژی در کانال گرد می توان به مزیت های دیگر اشاره کرد

  • بالا بودن میزان کارایی کانال های گرد

  • مزیت های دیگر از جمله کاهش صدا

  • سرعت بالا در انتقال هوا

  • حجم کم آن را محبوب کرده است. البته در کنار این مزیت ها، هزینه راه اندازی و نگهداری آن بالاتر از کانال های مدل چهارگوش می باشد.

 

 

 کانال کولر آبی

 

برای بالا رفتن راندمان و کاهش هزینه ها می توان از عایق پلاستیک و فوم استفاده کرد هرچند هزینه ها بالا خواهد رفت اما عملکرد دستگاه بهتر و هوای مطبوع تری برای شما خواهد داشت

مراحل ساخت کانال کولر آبی

اولین مرحله طراحی و محاسبه متراژ و ابعاد کانال کولر آبی  که در این مرحله استادکاران کانال کش کولر آبی کانال ها را بر اساس معماری ساختمان طراحی کند و محل نصب دریچه ها و میزان هوا دهی کولر آبی را مشخص کند . در صورت عدم هماهنگی و نامتناسب بودن دریچه کولر و نصب غیر اصولی کانال کولر، هوا یکنواخت در اتاق ها وارد نخواهد شد

مشخص نمودن و تهیه ورق کانال کشی کولر

در مرحله دوم، کانال کش کولر باید، متریال های مناسب برای ورق کانال کولر تهیه کند. توصیه می شود که از متریال مرغوب برای ورق کانال ها استفاده شود. چرا که ورق های نامرغوب به مرور زمان سوراخ می شوند که در این صورت هوای گرم وارد کانال می شود.

عایق بندی کانال کولر آبی

در سومین مرحله کانال کشی کولر آبی ، تمامی کانال ها باید عایق بندی شود. در صورت عدم عایق کاری در اتصال کانال ها، زانویی ها، محل نصب دریچه ها و … میزان خنکی باد کولر قطعا کم می شود.

بررسی تعداد زانوهای مورد نیاز

در این مرحله، استادکاران  باید تعداد زانوهای مورد نیاز را بررسی کند. به دلیل اینکه مسیر کانال کولر مستقیم و صاف نیست، حتما به تعداد زانو جهت ایجاد مسیر مناسب و استاندارد نیاز می شود.

بررسی جریان باد

در مرحله آخر، متخصص باید کانال کشی کولر را بر اساس میزان جریان باد انجام دهد. چرا که سرعت و فشار باد کولر در برندهای مختلف کولر آبی با هم فرق دارد.

 

قیمت هر متر کانال کشی کولر

 

 

۴ نوع کانال کولر از نظر جنس:

نوبتی هم باشد نوبت بررسی انواع کانال کولر بر اساس جنس کولر می باشد. به طور کلی کانال ها در سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه هوا؛ در جنس های مختلف و با ضخامت های متنوعی تولید می شوند. از جمله کانال های کولر بر اساس جنس می توان به کانال کانال گالوانیزه، کانال فلکسیبل، کانال های پلاستیکی و کانال پارچه ای اشاره کرد. کانال کولر آبی 

کانال های گالوانیزه

کانال کولر گالوانیزه، جز اولین کانال های ابداع شده می باشد. که در هر دو نوع گرد و چهارگوش در بازار یافت می شود. هزینه پایین جز مهم ترین مزیت های این نوع کانال ها محسوب می شود. از جمله معایب آن هم می توان به عمر پایین، ایجاد مشکلات تنفسی به دلیل عایق بندی این نوع از کانال ها از پشم سنگ و یا پشم شیشه، وزن سنگین، نیاز به اتصالات زیاد است.

کانال های فلکسیبل

کانال فلکسی، از بهترین نوع کانال کولر محسوب می شود. به طور کلی در سال های آتی قطعا به جای کانال های گالوانیزه می نشینند. بدنه ی این مدل از آلومینیوم ساخته شده است. از ویژگی ها و مزیت های اصلی آن می توان به انعطاف پذیری بالایی، سرعت بالا در نصب ، عدم نیاز به آویز و بست زیاد در هنگام نصب، ایجاد سر و صدای کمتر در هنگام بهره برداری، سبک وزن بودن و ضد حریق اشاره کرد. کانال کولر آبی 

کانال های کولر پلاستیکی

یکی دیگر از انواع کانال های کولر، کانال پلاستیکی است که از جمله مزیت های آن می توان به وزن کم، هزینه پائین تر نسبت به کانال های از جنس گالوانیزه و فلکسیبل، ضد باکتری بودن، داشتن سرعت بالا در نصب، صرفه جویی در مصرف انرژی، تنوع در رنگ بندی و کاهش سر و صدا اشاره کرد. کانال کولر آبی 

کانال کولر پارچه ای

از دیگر کانال هایی که کاربرد زیادی دارد. کانال پارچه ای است که کاملا مدرن طراحی می شوند. این نوع کانال، با استفاده از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا و از جنس الیاف خاصی تولید می شوند و به همین دلیل محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. از جمله مزیت های آن می توان ضد حریق بودن، کم وزن بودن، سر و صدای کم، کاهش مصرف انرژی، داشتن تنوع در رنگ بندی، کاهش مصرف انرژی هواساز و … اشاره کرد.

 

 

کانال کولر

 

 

جهت ارتباط با کارشناسان ما می توانید با شماره های ذیل تماس بگیرید :

۰۹۱۲۳۷۰۶۵۹۳

۰۲۱-۶۶۳۱۹۰۷۶

 

 

 

کانال کشی کولر آبی